Magazine Ocean Summit

De lancering van het tijdschrift Ocean Summit – Future of the Ocean is door vele handen uitgevoerd. Tijdens het evenement Innovatie Expo dit jaar in Rotterdam op de RDM campus rond de onderzeebootloods werd in de vorm van een estafette de nieuwsgierigheid verder opgewekt. In de ochtend overhandigde Hans Huis in ’t Veld het magazine aan Francis Zoet van The Great Bubble Barrier (pag 23). Waarna het blad zijn eigen weg volgde en via andere geïnterviewde zoals Erik van Eekelen (Ecoshape), Joost de Haan (WaterWindow) en Bas Buchner (Marin). Ook DG Rijkswaterstaat Michèlle Blom en minister Cora van Nieuwenhuizen volgden in het rijtje.

Uitwerking

The Hague stopover. Ocean Summit. 29 June, 2018.

Dit magazine is een eenmalige uitgave van Topsector Water & Maritiem in navolging van het evenement Ocean Summit – Future of our Ocean in Den Haag tijdens de finish van de Volvo Ocean Race ’17-’18. Het is bedoeld als denktank, inspiratiebron en begin om gezamenlijk naar diverse uitdagingen met betrekking tot onze oceanen te kijken. Tijdens de happening in het Zuiderstrand theater is veel informatie gedeeld en nieuwe ijkpunten tot stand gekomen.

‘De informatiestroom die daar rond ging, mag niet stoppen. Dit magazine moet er voor zorgen dat mensen blijven nadenken en elkaar zullen vinden tijdens het bedenken van oplossingen.’ aldus Hans Huis in ’t Veld. ‘Er was een positief werkbare sfeer waarin kruisbestuiving plaatsvond tussen de sectoren. Dat is zo ontzettend belangrijk voor onze oceanen. De materie is te complex om dit door een club experts op te lossen. Sport koppelen aan sustainability programma’s, toegepast en wetenschappelijk onderzoek blijkt doeltreffend. We hebben Nederlandse expertise internationaal weer een stukje duidelijker op de kaart gezet.’

Sport en Science

Het evenement als onderdeel van het sustainablity programma van de VOR heeft in Amerika de prestigieuze prijs ‘Beyond Sport Awards’ ontvangen. Anne-Cecile Turner, sustainability manager van de VOR is trots: “Onze ambitie was om een positieve gedragsverandering rondom plastic te creëren. Wij hebben de footprint van ons mondiale sportevenement geminimaliseerd en tijdens de race en op stop-overs miljoenen mensen opgeleid hetzelfde te doen. Met de steun van inspirerende partners hebben we onze ambities gehaald.”

Het evenement en dit magazine zijn tot stand gekomen met de hulp van diverse instanties. Hartelijk dank! De engelse versie is hier te lezen.

Bron: topsector water